Smakprov

                                                       Livet bland överklassen

Jag öppnade ögonen och bländades av det starka ljuset som strilade in genom fönstret. Här låg jag i min tre meters breda säng och tänkte precis ringa efter frukost när jag kom på att det var söndag. För en vanlig person bland medelklassen kanske det innebar att somna om eller gå upp och läsa tidningen men för mig, en bland Manhattans överklass innebar söndag brunch. Jag, den snobbiga flickan som jag är, slängde av mig mitt sidennattlinne från Chanel och började gå emot garderoben. Jag tog upp den lilla svarta dosan från mitt nattduksbord och tryckte på go. Två dörrar öppnades automatiskt och jag befann mig som vanligt i Himmelriket. Jag satte mig ner i en av de guldiga stolarna i mitten av garderoben och tittade skeptiskt omkring mig. Det var sommar ute så hyllorna med vinterkläder var redan uteslutna. Jag stirrade på det välbekanta ansiktet i spegeln. De blåa ögonen granskade noggrant mitt ansikte för att försäkra sig om att skönhetssömnen gjort sin verkan. Det fanns en svag rodnad kvar sen gårdagens tur till stranden, så jag gjorde det bästa jag kunde för att framhäva min ögonfärg och dra uppmärksamheten från ansiktet istället.

Fortsättning kommer senare:)

                                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0